4.2 դասարան

May 25-29

Հետաքրքիր փաստեր կենդանիների մասին

Zebra

Կարդա և պատրաստվիր քննարկման:(Read, get ready to discuss)

The stripes(գծերը) are like(նման են) the human(մարդկանց) fingerprints(մատնահետք).

Zebras live in groups. Within a group, zebras live in smaller family groups. There can be the male zebra(արու), two or more female(էգ) zebras and their baby in the family.

A zebra’s teeth are growing(աճում են) for its entire(ամբողջ) life(կյանք).

Zebras are always looking for fresh grass and water.

 

Zebras are least(ամենաքիչ) endangered(վտանգված) animals, but Grevy’s zebra is an endangered(վտանգված) type.

 

 

Grevy’s zebra

Grevy's Zebra :: City of Edmonton

Try to find interesting facts about any animal.(Ընտրիր որևէ կենդանի և գտիր հետաքրքիր փաստեր այդ կենդանու մասին)

 

Կարող ես օգտվել National Geographic kids կայքից:

 

Օգտվի՛ր բառարանից

May 18-22

Վերցրեք ընտանեկան լուսանկար, նկարագրեք ձեր ընտանիքի անդամներին: Գրեք, թե ինչ տեսք ունեն նրանք, ինչ են հագել: էջ 48-ի բառերը կօգնեն ձեզ:

 

Past Worksheet

 

edit-past simple

May 11-15

Lesson 1

Present Continuous

Student Book: pg. 46. A(Let’s Talk)(CD2-22). Listen and practice the dialogue.

look for-փնտրել

look like-տեսք ունենալ

Make a similar dialoge on your blog. (Նմանատիպ երկխոսություն կազմեք և հրապարակեք ձեր բլոգում)

Did you know

someone-one person(Ինչ-որ մեկը)

no one-no people(ոչ մեկ)

everyone-all people(բոլորը)

Lesson 2

Workbook: pg. 46-A, B, C.

Student Book: pg. 48-A(Practice the words)

Describe your family members or your friend. Write what he(she) looks like.

(Նկարագրեք ձեր ընտանիքի անդամներին կամ ընկերոջը: Գրեք, թե ինչ տեսք ունի նա: էջ 48-ի բառերը կօգնեն ձեզ):

May 4-8

there-is there-are_

 

Read the Text “My house”. Describe your rooms and compare them. (Կարդացեք տեքստը և այդ օրինակով ներկայացրեք և համեմատեք ձեր սենյակները)

My house

This is my house. It is very big. There are 4 rooms in my house. The living room. It is the biggest room in my house. There is a sofa, a TV, a table and chairs in the living room. We watch TV in the living room.

There is a kitchen in my house. It is smaller than the living room. There is a stove and a fridge in the kitchen. My mother cooks in the kitchen.

There are two bedrooms in my house. My parents’ bedroom is bigger than my bedroom. There is a big bed in my parents’ bedroom. My bed is smaller than their bed. There is a small table with my photo on it. There is a carpet on the floor. It is very soft. I sleep in my bedroom.

There is a bathroom. It is not very big. It is the smallest room in my house. There is a bathtub, a sink and a toilet in the bathroom. We have a shower in the bathroom.

Words to remember

Living room-հյուրասենյակ

bedroom-ննջասենյակ

kitchen-խոհանոց

bathroom-լոգասենյակ

sofa-բազմոց

an oven-գազօջախ

a fridge-սառնարան

carpet-գորգ

floor-հատակ

bathtub-լոգարան

sink-լվացարան

 

 

Լրացուցիչ աշխատանք՝ Նախագիծ՝ <Տատիկի հեքիաթները 2080թ.>

Grandma’s tales in 2080

Ընթացքը՝ Սովորողները ձայնագրում են իրենց տատիկների պատմած հեքիաթները մայրենի լեզվով

Նախագծին մասնակցում են խմբերով, խմբում՝ 4 -5 սովորող: Կատարվում է աշխատանքի բաժանում, որից հետո փուլերով կատարում են թարգմանությունը:

Թարգմանությունը կցվում է ձայնագրությանը: Նյութը ներկայացվում է տեսաֆիլմի տեսքով:

Նպատակը՝ Ապահովել հեքիաթների պահպանումն ու փոխանցումը սերնդեսերունդ:

  • Կարող եք ինքներդ ընտրել ձեր խմբի մասնակիցներին: Խմբում՝ 4 մասնակից: 
  • Ուղարկում եք ինձ խմբի անդամների անունների ցուցակները:
  • Ընտրում եք խմբից, թե ով է ձայնագրելու իր տատիկի պատմած հեքիաթը մայրենի լեզվով:
  • Ձայնագրությունը ուղարկում եք ինձ:
  • Կատարում ենք աշխատանքի բաժանում, որից հետո սկսում ենք թարգմանել: Թարգմանում ենք՝ դուրս գրելով անծանոթ բառերը:
  • Թարգմանությունը ավարտելուց հետո պատրաստում ենք ֆիլմ՝ կցելով անգլերեն թարգմանված տեքստը հայերեն ձայնագրությանը:

April 27-30

Read “A Special Surprise” Let’s Go 4 Reader(վերջնաժամկետը՝ մինչև շաբաթվա վերջ)

Write a short summary by answering the following questions:(Փոքրիկ պատումի տեսքով ներկայացրու, թե որն էր հատուկ անակնկալը՝ պատասխանելով հետևյալ հարցերին)

  1. What should they take?
  2. What shouldn’t they take?
  3. Where are they going to go?
  4. What was the special surprise?

Lesson 1(April 28)

Write about your “Family”. Compare your family members: who is taller than ….?, who is nicer than …. ?, who is smarter than …. .

(Համեմատիր ընտանիքիդ անդամներին, թե ով է ավելի բարձրահասակ, ով է ավելի գեղեցիկ, ով է ավելի խելացի)

Lesson 2(April 30)

Student Book: pg. 33-C,D(CD1-80,81, 82)

Workbook: pg. 30-A,B, 31-C,D

April 20-24

Lesson 1(April 21)

Սովորում ենք ածականի համեմատության աստիճանները:

Adjectives-ածական

Big(մեծ)-bigger(ավելի մեծ)-the biggest(ամենամեծ)

small(փոքր)-smaller(ավելի փոքր)-the smallest(ամենափոքր)

old(հին)-older(ավելի հին)-the oldest(ամենահին)

short(կարճ)-shorter(ավելի կարճ)-the shortest(ամենակարճ)

long(երկար)-longer(ավելի երկար)- the longest(ամենաերկար)

smart(խելացի)-smarter(ավելի խելացի)-the smartest(ամենախելացի)

nice(գեղեցիկ)-nicer(ավելի գեղեցիկ)-the nicest(ամենագեղեցիկ)

 

 

Topic: School

Student Book: pg. 28-A(Let’s talk), CD1-65, pg. 28 B(CD1-66)

Workbook, pg. 28-A, B

 

Practice the words(Student Book: pg. 29-C(CD1-67, 68) )

Workbook: pg. 29-D.

 

 

Lesson 2(April 23)

Հիշեք`համեմատելու դեպքում օգտագործում ենք քան բառը, որը անգլերենում համապատասխանում է than բառին:

bigger than…(ավելի մեծ  քան), older than….(ավելի հին քան), smaller than ….(ավելի փոքր քան)

 

Student book: pg. 30-A(CD1-70), B, CD1-71, 72

Workbook:pg. 29-C, pg. 30-A, B

Write about your “Family”. Compare your family members: who is taller than …., who is nicer than, who is smarter than, ……………… ?.

April 6-10

Lesson 1 (April 7)

Present Continuous

Վերհիշելու համար՝

Հիշեք՝ ing ավելացնելուց առաջ բառավերջի e տառը դուրս է գալիս՝ write-writing,

իսկ միավանկ բառերի դեպքում, երբ բառում միայն մեկ ձայնավոր հնչյուն կա, վերջին բաղաձայնը կրկնապատկվում է՝ swim-swimming.

Look, he is buying a notebook again.

Use the words in brackets in the Present Continuous(Փակագծերում տրված բառերը օգտագործեք ներկա շարունակական ժամանակաձևով)

Look, he ——————–  to school!(go)

Look, he  —————      coffee!(drink)

Look, I  ——————- !(swim)

Look, she  ———————————  her hair!(wash)

Look, it  ——————————-  its milk!(drink)

Look, we  ———————————- in the living room!(dance)

Look, they  ————————————-  to church!(run)

Now, you  ———————————————-  an email.(write)

Look, the monkey  ————————————-  a banana!(eat)

We  ———————————–  at the moment. (watch TV)

Look, they  —————————————-  their breakfast!(have)

At the moment father  ———————————  a little red car.(drive)

Look, the two little penguins  —————————————-  !(swim)

The children  —————————————– their breakfast now.(have)

Workbook: pg 18-A, B, C

Lesson 2(April 9)

Read about Easter

Easter is usually in April or May. It is a religious holiday. It celebrates the rebirth of Jesus. At Easter, many people like painting eggs in bright colours.

In England children play a game of rolling eggs down a hill. Many children go on an egg hunt, looking for hidden Easter eggs!

People eat lots of chocolate eggs and chocolate bunnies. In the UK, people also eat hot cross buns and a special Easter cake.

Easter activities

March 30-April 3

Easter(սեղմիր և ծանոթացիր զատկական բառերին )

 

Read about Easter(Կարդանք Զատիկի մասին)

Easter is usually in April or May. It is a religious holiday. It celebrates the rebirth of Jesus. At Easter, many people like painting eggs in bright colours.

In England children play a game of rolling eggs down a hill. Many children go on an egg hunt, looking for hidden Easter eggs!

People eat lots of chocolate eggs and chocolate bunnies. In the UK, people also eat hot cross buns and a special Easter cake.

 

New words

religous-կրոնական

celebrates-խորհրդանշել

rebirth-վերածնունդ

rolling eggs-ձվերը գլորել

down a hill-բլրից ներքև

an egg hunt-ձվի որոնում

hidden-թաքցրած

bunny-նապաստակ

hot cross buns-թխվածքClipart Hot Cross Buns

Interesting Easter Worksheet(Հետաքրքիր զատկական առաջադրանքների թերթիկ)

Student book: pg. 14-A(practice the words), CD1-35.

pg. 14-B(Practice the sentences), CD1-36, 37.

Workbook: pg. 14, A,B.

 

April 6-10

Ընտանեկան նախագիծ <Զատիկ>

Ուսումնական Գարուն

Tom Thumb

a sword, a shield, a needle, a button, a soldier, a thumb, true, to like, to be sad, to go for a walk

to climb, to fall, to belong, to order, to tell, to punish, ground, a coin, gold, a bar, poor, to bring, to share, to cry, to laugh

 

Match the sentences(Համապատասխանեցրեք նախադասությունները)

 

A husband and a wife                                    belonged to the King.

They found                                                       to become a soldier.

 

Առցանց ուսուցում՝ մարտի 16-20

Student Book: pg. 10-A, Let’s Talk,(CD1-23)

Student book: pg. 12-A(CD1-28): Practice the words.

pg. 12-B(CD1-29):Say and practice

Pg. 12-C(CD1-30, 31): Practice the sentences

 

  1. Դու և ընկերդ հեռախոսով զրուցում եք ձեր ամառային հանգստի մասին: Դու  պատրաստվում ես գնալ ծովափ: Ի՞նչ է խորհուրդ տալիս ընկերդ վերցնել քեզ հետ:

Ընկերդ պատրաստվում է արշավել, սար բարձրանալ: Իսկ դու ի՛նչ խորհուրդ կտաս, որ նա վերցնի իր հետ:

Student book: pg. 12-A բառերը կօգնեն ձեզ: Օգտվիր Student Book: pg. 10-A երկխոսության օրինակից:

 

Երբ ինչ-որ մեկին խորհուրդ ես տալիս, օգտագործիր you should արտահայտությունը:

 

2 Այս օրերին լայն տարածում ունեցող վարակներից պաշտպանվելու խորհուրդները գրիր անգլերեն, հրապարակիր բլոգում: Կարող ես պատրաստել տեսաֆիլմ: Օգտագործիր you should արտահայտությունը:

 

Hi! I am ….. . I’ll tell you how to avoid the virus. You should ……. .

  • Wash your hands with soap or other antibacterial sanitizer.
  • Sneeze and cough into tissues
  • shouldn’t touch your face with unwashed hands.
  • Stay home when you’re sick.

avoid-խուսափել

soap-օճառ

antibacterial sanitizer-հակամանրէային ախտահանիչ

sneeze-փռշտալ

cough-հազալ

tissue-անձեռոցիկ

touch-դիպչել

sick-հիվանդ

 

 

March 12

  1. “Look up here, can you see my new umbrella?”, said Pam. It is going to rain.

Is it going to be sunny?

  • Yes, it is.
  • No, it isn’t

2. “Look at my sunglasses”, said Jess. It is going to be sunny.

Is it going to be sunny?

  • Yes, it is.
  • No, it isn’t.

To be going to

March 03-05

Lesson 1

Press and watch the video. (Սեղմեք և դիտեք տեսանյութը).

The text is below:

Безымянный.png

Words to learn

do-did

have-had

go-went

think-thought(մտածել, կարծել)

catch-caught(բռնել)

get-got(ստանալ, հասնել)

ride-rode(վարել)

 

Lesson 2

Future Tense

Student Book: Pg. 10-A(Let’s talk)(CD1-23)

Read and Practice the dialogue.

Workbook: pg. 10(A)


February 25-27

Lesson 1

Դասարանում կատարել ենք՝ Student book: pg. 8-A.

Workbook: pg. 8

Կարդացեք Student book: pg 9-A-ի տեքստը՝ “Welcome to Abby’s page”, դասարանում կքննարկենք:

Безымянный

Learn the new words

parents-ծնողներ

candles-մոմեր

Space Center-տիեզերական կենտրոն

tour-ուղևորություն

astronaut-տիեզերագնաց

Workbook: pg. 9-A,B.

Lesson 2

Tell about your last birthday party and publish on your blog.(Պատմեք ձեր անցյալ ծննդյան խնջույքի մասին և հրապարակեք բլոգում)

Student Book: pg. 9-B(Answer the questions)

Learn the irregular verbs

have-had

go-went

take-took

 

February 18-20

Lesson 1 

1.Past Simple

Դասարանում կատարել ենք Student book: pg. 7, C. Learn the phrases, pg. 6-A.

Workbook: pg. 6-A, B, pg. 7-C,D.(Եթե դժվարանաք, չանհանգստանաք, մենք միասին քննարկելու ենք դասարանում):

Սովորում ենք Անցյալի հարցական և ժխտական նախադասությունները:

Lesson 2

Դասարանում կատարել ենք՝ Student book: pg. 8-A.

Workbook: pg. 8

Կարդացեք Student book: pg 9-A-ի տեքստը՝ “Welcome to Abby’s page”, դասարանում կքննարկենք:

Безымянный

Workbook: pg. 9-A,B.

February 11-13

Project “Class magazine”

Lesson 1 

Learn the irregular verbs: have-had, fly-flew, take-took, go-went, meet-met, drink drank. Learn the phrases: Student book, pg. 4, A.

Workbook: pg. 4, A, B.

Lesson 2

Безымянный

Try to fill in the missing words.

sing-sang-երգել

help-helped-օգնել

feel-felt-զգալ

buy-bought-գնել

enjoy-enjoyed-վայելել

sit-sat-նստել

 

February-March Project

Project “Class magazine”

February 5-7

Lesson 1

Պատրաստվում ենք ստեղծել դասարանական ամսագիր, որտեղ տեղ կգտնեն սովորողների կողմից մշակված, նրանց կողմից առաջարկվող նյութերը:

Քայլ 1՝ Ամսագրի անվանման ձեր տարբերակը:

Քայլ 2՝ Թեմա՝ ինչ թեմա եք առաջարկում

February 4

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-3.jpg


January 30

Learn the professions(Let’s Go 4)d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9.jpg

 

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-1.jpg

February 4

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-2.jpg

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-3.jpg

December 10-20

Ամանորյա միջոցառմանը երգելու ենք՝

Feliz Navidad

 

December 10

Christmas interactive activities

December 12

Only read the text and understand

Безымянный

Безымянный.png

December 03-05

Lesson 1

Get ready to write a “Test”

Revision: Locations, Doing things, Days of the week, Telling the time.

 

Lesson 2

Learn Professions

Play the Quiz and learn Professions

 

Read the dialogue

Jim: Katy, what do you want to be? I mean what profession?

Katy: I want to be a singer. What about you? What do you want to be?

Jim: I want to be a firefighter.

Katy: What does a firefighter do?

Jim: He stops fires and helps people.

Katy: Great idea! You should follow your dream and be what you want.

Jim: Thanks Katy!

 

Answer the Question

  1. What does Katy want to be?

  2. What does Jim want to be!

  3. What does a firefighter do?

  4. What do you want to be? Why? What does he(she) do?

November 26-28

Lesson 1

Learn:

Day of the week Day abbreviation – short form

Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
Saturday
Sunday

Mon
Tue
Wed
Thu
Fri
Sat
Sun

Date activities 1

Date activities 2

Date activities 3

Read and learn the days of the week and months

Writing dates:
Saying dates: Writing dates: Saying dates:

1st May
2nd May
3rd May
4th May
5th May
6th May
7th May
8th May
9th May
10th May
16th May
23rd May
27th May
30th May

the first of May
the second of May
the third of May
the forth of May
the fifth of May
the sixth of May
the seventh of May
the eighth of May
the ninth May
the tenth of May
the sixteenth of May
the twenty-third of May
the twenty-seventh of May
the thirtieth of May

May 1
May 2
May 23
May 30

May the first
May the second
May the twenty-third
May the thirthieth

Lesson 2

Remember: to(…. պակաս) , past( ….. անց), half past (….. անց կես)

Game 1

Game 2

Game 3

 

November 12-14

Lesson 1

Listen and practice “Days of the Week”

Learn the words: Student book pg. 68

Practice the words for he /she(for the 3rd person singular)-այժմ տրված գործողությունները վերագրենք -he /she-ին՝

go to the bookstore-she goes to the bookstore

do homework-he does homework

listen to music-she listens to music

talk on the telephone-he talks on the telephone

practice the piano-she practices the piano

ride a bicycle-she rides a bicycle

walk the dog-he walks the dog

take a bath-she takes a bath

Practice the questions and the answers:

Հիշում ենք, որ -he/she-ի դեպքում հարցական դարձնող բառը <does>-ն է, որի դեպքում բայը կորցնում է -s-տառը:

What does she do after school?

She goes to the bookstore.

Վերևում տրված արտահայտություններին հարց տվեք և պատասխանեք:

Lesson 2

What time is it?(Ժամը քանի՞սն է): Student book pg. 73:

Learn and practice how to tell the time in the morning(a.m.), in the afternoon(p.m.), in the evening(p.m.), at night(p.m.)

Press and whatch the video

Безымянный.png

Ուսումնական Աշուն՝ հոկտեմբերի 31-նոյեմբերի 3

4-5-րդ դասարան՝ <Աշնանային…>

October 22-24

Lesson 1

Present Continuous(am, are, is +գործողությունը -ing վերջավորությամբ: Ցույց է տալիս  գործողություն, որը դեռ կատարվում է, ընթացքի մեջ է:)

What are you doing?

I am riding a bike.

Are you riding a bike?

Yes, I am. (No, I am not.)

 

What are you doing?

We are swimming.

Are you swimming?

Yes, we are. (No, we are not.)

 

What are they doing?

They are running.

Are they running?

Yes, they are. (No, they are not.)

 

What is he(she) doing?

He(she) is playing volleyball.

Is he(she) palying volleyball?

Yes, he(she) is. (No, he(she) is not.)

Դասարանում կատարել ենք, լրացրեք տանը, սովորեք բառերը.

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-11.png

Workbook: pg. 56. A,B, pg. 57-C.

Lesson 2

Learn the words:

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-12.png

Workbook: pg. 58-A, pg. 59- B, C.

October 15-17

Lesson 1

In the class(Դասարանում կատարել ենք)`

Student book: pg. 53-D. Complete at home.( Լրացրեք տանը): Revise the adv. of place. (Կրկնեք էջ 26-ի տեղի մակբայերը:)

Безымянный

Pg. 53, C.(Listen and circle)

Tell about you family, Professions(Պատմեք ձեր ընտանիքի, նրանց մասնագիտությունների մասին): “My Family, Professions”, publish on your blog.

We are learning “Seasons”: pg. 55(Student book)

Workbook: pg. 55. A.

Lesson 2

Workbook: pg, 52, A,B, pg 53, C,D.

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-1.png

October 8-10

Lesson 1

Test(Գրելու ենք ինքնաստուգում)

Թեմա՝ <Մասնագիտություն>

Կրկնեք մասնագիտությունների անվանումները:

Հարցերին ճիշտ պատասխանել:

Who’s he(she)?

He (She) is a dentist.

Is he(she) a dentist?

Yes, he is.(No, he isn’t).

Who are they?

They are teachers.

Are they doctors?

Yes, they are.(No, they aren’t).

Can-կարողանալ

Can she play baseball?

Yes, she can.(No, she can’t).

Lesson 2

Listen and practice the locations(Սովորեք)

Безымянный

Workbook:

Безымянный

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-6.jpg

October 1-3

Lesson 1

Դասարանում կատարել ենք էջ 45-ի C,D-ին՝ երկխոսությունների միջոցով: Թեման ամրապնդել ենք: Այժմ անցնում ենք նոր թեմա՝ Locations(տեղ ցույց տվող բառեր):

Practice the words:

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-25.jpg

Կարդացեք էջ 46(A) երկխոսությունը և կազմեք ձեր օրինակը: Անուններն ու վայրը փոխեք, հրապարակեք բլոգում, սովորեք:

Workbook: pg. 46(A)

Lesson 2

Learn(Սովորի՛ր)

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-26.jpg

Answer(Պատասխանի՛ր)՝ What do you do every afternoon?(Իսկ դու ի՞նչ ես անում ամեն օր կեսօրին): Հրապարակիր բլոգում:

Workbook: pg. 47(B,C), pg. 48(A,B)

September 24-26

Lesson 1

Դասարանում երկխոսությունների միջոցով կատարել ենք 42-43 էջերի առաջադրանքները:

Безымянный

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-17.jpg

Տանը(At home)՝ Workbook: pg. 42-A,B, pg. 43-C,D

Lesson 2

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-18.jpg

At home: Workbook: pg. 44-A,B, pg. 45, C,D

September 17-19

Lesson 1

 

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-4.jpgБезымянный

Workbook:Դասարանում՝ pg, 40 A.

Տանը՝ pg. 41 B, C.

Lesson 2

Դասարանում՝ իրենց բլոգներում տեղադրել և կատարել են՝

Безымянный

E.g. Who’s he?

He is a truck driver.

Տանը՝

Քննարկել ենք,  պատրաստ են մասնագիտությունների հոգնակի ձևերը օգտագրծել:

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-8.jpg

Workbook: pg.42 A, B, pg. 43, C, D.

September 12

Դասարանում լրացրել ենք Common Irregular Verbs 

թերթիկը։ Կրկնել ենք ներկա ժամանակը, he(she, it)-ի առանձնահատկությունը։

Սեղմեք և սովորեք մասնագիտությունները։

Learn Professions

Play the Quiz and learn Professions

Student book, pg. 40, Listen CD2/08, CD 09, 10.

Who’s she?(Որն է նրա մասնագիտությունը)

She is a cook.-Նա խոհարար է։

 

September 2-6

Read the dialogue and act it out

Would you like pizza?

No, thank you.

Would you like pop corn?

Yes, please.

Help yourself.

Thank you!

Common Irregular Verbs