4.1 դասարան

October 16-18

Lesson 1

Համեմատիր՝

Безымянный.jpg

Learn and compare(Սովորի՛ր և համեմատիր)

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-3.jpg

Write about your “Family, Professions”. Compare your family members: who is taller than …., who is smarter, who is the most intelligent, ……………… .

Lesson 2

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-2.png

Learn:

good-better-the best(լավը-ավելի լավը-ամենալավը)

bad-worse-the worst(վատը-ավելի վատը-ամենավատը)

Безымянный.png

Who’s=who is(ո՞վ է)

Безымянный

October 9-11

Lesson 1

Test(Գրելու ենք ինքնաստուգում):

Թեմա՝ <Մասնագիտություններ>

Կրկնեք մասնագիտությունները

  • Հարցերին ճիշտ պատասխանել՝

What do you want to be?(What does he want to be?)

I want to be an astronaut. (He wants to be an astronaut).

Do you want to be a scientist?(Does he want to be a scientist?)

No, I don’t (Yes, I do)./No, he doesn’t (Yes, he does).

School subjects (Դպրոցական առարկաների անվանումները, որն է սիրելի առարկան դպրոցում):

 

October 2-4

Lesson 1

Listen and practice the school subjects(pg. 29):

Безымянный

Listen CD1(69), the chant and then write down about your favourite subject:

Workbook: pg. 26(A,B), pg. 27(C,D)

Remember(Հիշե՛ք): Who(ով), What (ինչ), Where(որտեղ), Why(ինչու):

Lesson 2

Grammar practice: Comparatives and Superlatives(Սեղմեք և կատարեք)

Մենք ածականների համեմատական և գերադրական աստիճանները ցույց տալու համար միավանկ ածականներին ավելացնում ենք ‘-er’ , և ‘-est’:

small(փոքր) – smaller(ավելի փոքր) – the smallest(ամենափոքր)

ier’ և ‘-iest’ ավելացնում ենք ‘y’-ով վերջացող երկվանկանի ածականներին, երբ ‘y’-ից առաջ ունենք բաղաձայն: Այս դեպքում ‘y’-ը դուրս է գալիս:

happy(ուրախ) – happier(ավելի ուրախ) – the happiest(ամենաուրախ)

Բազմավանկ ածականների համեմատական աստիճանը կազմում ենք՝ օգտագործելով ‘more’: (beautiful – more beautiful :գեղեցիկ-ավելի գեղեցիկ), իսկ գերադրականը՝ ‘the most’-ի օգնությամբ: ( beautiful– the most beautiful:ամենագեղեցիկ).

Listen CD 1(65). Practice the dialogue.

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-24.jpg

September 25-27

Lesson 1

Դասարանում սկսել ենք կատարել` Безымянный.jpg

Նախադասությունները կազմել են բլոգում, եթե կիսատ է մնացել, շարունակեք տանը:

Տանը՝

Սեղմեք այս հղումին և կատարեք առաջադրանքները: 

  1. Կազմեք հարցեր և պատասխանեք(make questions and answer)
  2. Choose the right answer.(Ընտրիր ճիշտ պատասխանը)          

Workbook: Pg. 22-A,B, Pg 23-C,D.

Lesson 2

Безымянный.jpg

Workbook: Pg. 24-A,B, pg. 25-C,D

September 16-20

Lesson 1

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9.jpg

 

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-1.jpg

Workbook: pg. 20, ex. A, B, pg. 21, ex. C, D.

Lesson 2

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-2.jpg

d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9-3.jpg

Workbook: pg, 22, ex. A, B, pg. 23, ex. C, D.

September 11-13

Learn Professions

Play the Quiz and learn Professions

 

Read the dialogue and act it out(ներկայացնելու եք բանավոր)

Jim: Katy, what do you whant to be? I mean what profession?

Katy: I want to be a singer. What about you? What do you want to be?

Jim: I want to be a firefighter.

Katy: What does a firefighter do?

Jim: He stops fires and helps people.

Katy: Great idea! You should follow your dream and be what you want.

Jim: Thanks Katy!

 

Answer the Question

  1. What does Katy want to be?

  2. What does Jim want to be!

  3. What does a firefighter do?

  4. What do you want to be? Why? What does he(she) do?

September 2-6

Yes/No answers

Acting out our <Food> dialogue:

Would you like some soup?

No, thank you.

Would you like some ham?

Yes, please.

Help yourself.

Thank you.

You are welcome!

 

Advertisements